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Humboldt-Universität zu Berlin -

Forschung

Forschungsschwerpunkte des Instituts für Marketing

Prof. Dr. Daniel Klapper

  • Quantitative models for studying consumer choice behavior and strategic behavior of firms
  • Competition between firms, especially in the consumer goods industry
  • Advertising
  • Pricing
 
Laufende Forschungsprojekte
  • Category Similarity: The Missing Link between Retailer's Assortment and Pricing Strategy, with J. Reiner (Goethe Unversity Frankfurt), J. Romero (Universidad Autonoma De Madrid), M. Natter (University of Zurich)
  • Fuel price effects on willingness-to-pay for fuel economy, driving intensity, and CO2 emissions, with V. Pleshcheva (Humboldt University Berlin)
  • Satisfaction, Recommendation and Sales in the German automobile Market, with. T. Dannewald (University Göttingen)
  • Retail Pricing Strategy: From the EDLP-HILO to the FF-Paradigm, with M. Natter (Goethe University Frankfurt) and J. Romero (Universidad Autónoma de Madrid)
  • Sustainable Marketing, with C. Faure (Grenoble Ecole de Management) and H. Winkler von Mohrenfels (Goethe University Frankfurt)

 

Prof. Dr. Lutz Hildebrandt

  • Marketing-Mix-Management
  • Methoden der Marketingforschung
  • Internationales Marketing
  • Quantitative strategische Erfolgsfaktorenforschung

 

Laufende Forschungsprojekte
  • Strukturgleichungsmodelle in der Marketingforschung
  • Strategische Erfolgsfaktoren und der Ressourcen-basierte Ansatz
  • Die quantitative Analyse von Wettbewerbsbeziehungen zwischen Marken
  • Erfolgsfaktoren von Markteintrittsstrategien

 

Forschungsprojekte im Rahmen des SFB 649:
  • Markenbewertung und die Bewertung von Markenstrategien

 

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