Humboldt-Universität zu Berlin - Wirtschaftswissenschaftliche Fakultät

Nadja Silberhorn - Publikationen

Dissertation


Silberhorn, N. (2010): Four essays on modeling brand choice and brand loyalty


Arbeitspapiere


 
Silberhorn, N., Hildebrandt, L. (2009): Is cross-category brand loyalty determined by risk aversion?, Discussion Paper 2009-061, SFB 649, Humboldt-Universität zu Berlin pdf

Dannewald, T., Kreis, H.,Silberhorn, N. (2007): Das Hybride Wahlmodell und seine Anwendung im Marketing,Discussion Paper 2007-062, SFB 649, Humboldt-Universität zu Berlin. pdf
 
   
Silberhorn, N., Boztug, Y., Hildebrandt, L. (2007): Estimation with the Nested Logit Model: Specifications and Software Particularities, Discussion Paper 2007-046, SFB 649, Humboldt-Universität zu Berlin. pdf
 
   

Zeitschriften


 
Silberhorn, N., Boztug, Y., Hildebrandt, L. (2008): Estimation with the Nested Logit Model: Specifications and Software Particularities, OR Spectrum, Vol. 30, No. 4, 635-653. The original publication is available at: www.springerlink.com.
 
   
Dannewald, T., Kreis, H.,Silberhorn, N. (2008): Das Hybride Wahlmodell und seine Anwendung im Marketing,Marketing ZfP, Vol. 30, No. 1, 7-18. The original publication is available at: vahlen.becksche.de.
 
   
Boztug, Y., Silberhorn, N. (2006): Modellierungsansätze in der Warenkorbanalyse im Überblick (2006), Journal für Betriebswirtschaft, Vol. 56, No. 2, 105-128. The original publication is available at: www.springerlink.com.
 
   

Konferenzbeiträge

   
Silberhorn, N., Boztug, Y., Hildebrandt, L. (2008): Identifying customer segments regarding cross-category brand loyalty behavior, Proceedings of the 2008 INFORMS Marketing Science Conference, The University of British Columbia - Sauder School of Business, Vancouver/Canada, 12-14 June.
 
   
Silberhorn, N., Temme, D., Hildebrandt, L. (2008): The influence of the individual health goal on FMCG category choice, in: Marketing Landscapes: A Pause for Thought,Proceedings of the 37th EMAC Conference, University of Brighton, Brighton/UK, 27-30 May.
 
   
Boztug, Y., Hildebrandt, L.,Silberhorn, N. (2008): Investigating cross-category brand loyalty behavior in FMCG, in: Marketing Landscapes: A Pause for Thought, Proceedings of the 37th EMAC Conference, University of Brighton, Brighton/UK, 27-30 May.
 
   
Silberhorn, N., Walker, J.L., Hildebrandt, L. (2007): The Influence of Consumer Goals on Multi-Category Purchase Incidence Decisions, in: Flexible Marketing in an unpredictable world, Proceedings of the 36th EMAC Conference, Reykjavik University, Reykjavik/Iceland, 22-25 May.
 
   
Silberhorn, N., Dannewald, T. (2006): Alternative Strukturen des Nested Logit Modells mit der PROC MDC, in: K. Kaiser & R.-H. Bödecker (Eds.):Proceedings der 10. Konferenz der SAS-Anwender in Forschung und Entwicklung (KSFE), Hamburg, 189-204.


Interviews


Silberhorn, N. (2008): Beschwerde als Chance, Newsletter der degewo Dezember 2008, S. 4. PDF